Monday, April 6, 2009

~Mari MeManjAt BuKIt~

Aloha....Salam ceria buat semua,

Minggu lepas aku ade ckp nak post gambar bukit yg aku slalu naik 2 tp aku dah try upload dan akhirnye br mlm ni bleh. So, cuci la mate 2 dgn pemandangan yg menghijau....

Perjalanan dr bawah ke atas memakan mase lebih kurang setengah jam ( jika di ambil kire seseorg 2 berjalan tanpa berhenti). Kalau lari maybe cepat lg kot. Tp setahu aku xde org yg lari g la.

Gambar di atas diambil sewaktu sampai di perhentian yg pertama which is middle @ halfway to the peak. Dekat sini je pun dah leh nampak satu Sg. Petani dan di hujung atas kiri gambar kite leh nampak Gunung Jerai.

Kalau org x biase naik, sampai sini memang dah tercungap cungap. Ini adalah gambar di perhentian pertama menuju ke puncak. Setakat hari ni, aku hanya baru sempat memanjat hingge ke sini. Bukan nye x larat @ tiade mase, tetapi korang tgk je la gmbr kat atas 2. Maybe dlm gmbr nampak biase je but actually jalan ke atas agak curam dan semestinya melenguhkan sendi sendi yg tegak berdiri. Aku telah tewas berkali2 berlawan dgn fikiran ku sendiri bile memandang jalan ke puncak. Buat mase skarang aku cume naik halfway je then turun & naik semule untuk 2,3 kali. Itupun dah memadai bg beginner seperti aku la. Nanti aku dah sampai puncak , aku post gambar lain lak k. Calooo...


No comments:

Rest Area Idea SCHOTT 2021 ~Design 2~