Sunday, May 9, 2010

~10:36 PM , 9 maY 2010~

Sat sgt masa berlalu, sedar2 dah seminggu aku balik dr Tangkak, Johor. Selesai sudah urusan di sana, cume menanti waktu yg akan tiba. Aku g Johor Sabtu lepas (1 May) , gerak pd pkl 06:15 a.m. & sampai pkl 14:00 p.m. Aku trus check-in kat motel D'anjung Inn dgn kadar bayaran RM 60 (2 katil single) sementara nak tunggu cik lily pulang dr kenduri. Pkl 3 ptg aku amik lily n trus bawe die temn aku g mkn kat Marry Brown, Bkt Gambir. Aku yg tringin mkn kat c2 coz kat S.P x dak.....hehehehe. Balik 2 kami ke Muar utk melawat anak buah baru Lily , Nor Farah Hanna. Sekejap je kat c2, then on d'way balik kami singgah bersolat di Masjid Sultan Abu Bakar Tanjung Emas .lepas antar Lily kat umah aku trus berangkat pulang ke Motel.

Dlm sekitar pkl 5 pagi aku dikejutkan dgn bunyi bising dr ketukan pintu motel. Dlm hati aku memaki hamun akan org yg melakukan sebegitu. Akhirnye , ada org mengetuk pintu blk aku dan ketika aku membuka pintu blk br ku sedar JAIJ sedang menjalankan tugas rondaan dr blk ke blk. Aku x wat salah , so abis je die tanye "Cik seorang?", aku pun menjawab"A'ah, saya seorg je.", aku pun trus ttp pintu & smbg tido blk.

Hari Ahad aku bgn awal tp terperap je dlm blk. Pkl 3 br aku kuar g umah Lily utk mkn tghr (tghr ke?...mcm mkn ptg je. Hehehe....) . After perut dah penuh, aku, Lily , Ain (Adik Lily) & Maknye g ke Umah photographer utk booking pakej bergambar utk nikah dan kenduri blah Lily.

Hari Isnin, seawal 8:30 pg aku dah terpacak kat umah Lily. Utk pertama kali Lily wat breakfast kat aku. lepas breakfast. Aku & Lily serta ditemani oleh Ain pergi ke Pejabat Agama Daerah Ledang utk settlekan dokumen2 yg diperlukan bg pihak perempuan sebelum mendapat kebenaran bernikah. Byk nye nak cite...pendekkan pas 2 aku g Giant, Muar then mkan kat KFC Bkt Gambir then trus g Butik Andaman "Pengantin Remaja" kat deret block yg sama serta g CIMB Bank masukkan cek dan re-new ATM Card. Petang tu gak aku g jumpe Tok Kadi utk serahkan borang permohonan nikah kami. Lega rasa bila dah wat semue ni. Mlm 2 gak aku gerak ke K.L utk menemui Azan & rakan2.

Sampai di K.L pkl 12 mlm, trus ajak die org g mkn kat Williams kat area Kelana Jaya. Sekali sekala apa salahnya, bkn jumpe dieorg selalu pun. Kebetulan yg join cume Azan, S.G & Abe je. So, tu kire mcm bachelor parti la utk aku dgn Abe coz abe pun akan kawin ujung bln nie. Tahniah Abe (itupun kalau ko terbaca blog aku nih...). Maap bebanyak aku x leh hadir coz cuti aku cume berbaki 2 hari je, itupun utk kenduri aku nanti. Seronok dpt mengenali ko Abe. Mungkin kalau bukan kerana Odeng, kite x mungkin berkawan dan aku ttp akan ingat waktu dan ketika pertama kali aku ke Air Terjun Berkelah bersama engko, Odeng, Yati & sorang g sape ntah aku x ingat name nye....sorry.

No comments:

Rest Area Idea SCHOTT 2021 ~Design 2~