Saturday, April 27, 2013

~I'm a Jobless~

25 April 2013 bersaan hari khamis aku menjadi seorang penganggur setelah 4 thn 8 bln bekerja di Fuji Electric (Malaysia) Sdn Bhd. Permohonan VSS aku telah di luluskan, tetapi aku x tahu sama ada aku perlu gembira dgn keputusan yg aku buat atau sedih kerna terpaksa meninggalkan kawan2 sekerja yg aku anggap seperti adik beradik.

Apapun hidup mesti diteruskan. Andai kata aku x keluar dr kilang ini, suatu hari nanti pasti aku ttp kene berhijrah juga. Selama mana aku nak kerja dkt situ, mungkin aku dah terlalu selesa dkt Fuji and that's why aku dah rase d'motivate nak stay more longer in the company. Lagi pun aku dah rase mcm aku x gain ape2 knowledge dah kat situ. So aku guna kan kesempatan ini utk keluar berhijrah dgn sebuah harapan ada sesuatu yg lebih baik buat aku sekeluarga di luar sana.





Ini gmbr2 yg sempat diambil dgn member2 dr Equipment Engineering Department (EED). Gmbr yg last sekali adalah gmbr aku dgn former boss aku Mr. Chan Kom Seng. Beliau lah org menyebabkan aku berada di Fuji. Bg aku die seorg boss yg paling best, sempoi dan plaing aku respect. Sepatutnye dia dah pencen tp skrg die bekerja secara contract dgn Fuji. Saat ni mmg aku x leh sembunyikan air mata aku. Br nak minta maaf, berderai derai air mata jatuh....x dan nak wat pa. Aku terhutang budi dgn die, die byk ajar aku. 

K la, will be continue....cari kerja....cari kerja....cari kerja....

No comments:

Rest Area Idea SCHOTT 2021 ~Design 2~