Monday, April 8, 2013

VSS datang lagi...

Sepanjang 4 thn 7 bln aku keje disini, dah 3 kali aku mengharungi VSS termasuk yg terkini. Rabu (3 April 2013) lepas, VSS datang lagi. Ini mungking disebabkan oleh bisnes yg agak suram bg thn ini. Kali ini VSS ditawarkan hanya kepada indirect staff (exempt/non-exempt) dgn alasan utk mengurangkan staff yg terlebih.

Setelah ditimbang timbang dan difikirkan dalam2, aku pun turut serta memohon VSS bagi kali ini kerna bg aku lg lama aku tunggu, bisnes ini tetap x berubah ibarat pepatah hidup segan mati x mahu. Cume skarang aku kena fikir apa langkah seterusnya kalau aku dpt. Aku percaya rezeki itu ada dimana-mana dan datang dr Allah s.w.t. , cume kite ni sebagai hambanya kene la berusaha sebaik mungkin dlm menjalani hidup sehari-hari di dunia yg sementara ini. Apepun aku dah tekad dgn keputusan aku. Kita cume mampu merancang tp Allah s.w.t maha merancang, aku hanya mampu berserah, tawakal dan berusaha. Aku percaya dgn ketentuannya.

Esok ialah tarikh akhir utk menghantar borang bg VSS. Kite lihat la sape yg dpt.....hehehe. Siapa yg dpt akan diberitahu pd 23 April 2013. So sementara  tu, keje la macam tiada apa yg berlaku...k chow.


No comments:

Rest Area Idea SCHOTT 2021 ~Design 2~